pondělí 6. září 2010

Den archeologů... (15.8.)

Na dnešní den opět připadl svátek – tentokrát den archeologů. Profesor Alexandr Nikolajevič opět neváhal a přijel s pozváním, aby jsme se s veškerým personálem muzea připojili.
U archeologů bylo hodně veselo a vodky bylo větší než malé množství. Nejhorší jsou na pití s Rusy „tosty“ neboli přípitky, které se objevují téměř před každou skleničkou a v docela rychlém sledu za sebou. Samozřejmě ani mě se přípitek nevyhnul a samozřejmě na přání pana profesora nejdřív v češtině a pak v ruštině. Žádosti o sólový zpěv tradiční lidové české písně jsem se pak naštěstí vyhnula.
S mladou archeoložkou Irinou jsme si docela padly do noty. Půjčila mi knížku („Kofejnaja kniha“ od Max Frei) s různými recepty na kávu a pozvala mě do Lipecka na návštěvu...
Nečekaně se taky ve společnosti objevila Valentina Pavlovna, která tvrdila, že přišla za mnou, ale já si myslím, že spíš chtěla mezi lidi a hledala záminku. Domluvily jsme se, že druhý den spolu pojedeme ráno vlakem do Voroněže, ale ráno Valentina nepřišla. A pak mi Nikolaj Stěpanovič říkal, že přišla domů kolem druhé ráno a měla nějaké trable se schodama a že se nediví, protože má ráda vodku :-)

Žádné komentáře:

Okomentovat