pondělí 21. března 2011

Rybaření na zamrzlé řece... (20.3.)

„Poslouchej, já už se na tebe nemůžu dívat,“ říká mi jednou moje věrná kamarádka novinářka Irina (a taktéž osobní psycholog a pozorovatel), „měla by ses víc bavit a ne jen pracovat, dělají se ti vrásky na čele.“

Že prý bych to neměla tak přehánět a udělat si volno. Ve smyslu – volno jako opravdické volno a ne volno, že pojedu někam jinam řešit něco jiného...
Irina je velice pozorný člověk, miluje zkoumat lidské charaktery a změny nálad a vždycky všechno pozná.
Tak jsem poslechla. Po sobotním večírku, na který mě pozvali moji známí muzikanti, jsem se v neděli probudila do slunného pozdního poledne s rozhodnutím, že tento den věnuji relaxování, odpočinku a nicnedělání. Vydala jsem se na pěší výlet zkoumat ostatní části naší vesnické čtvrti. Divím se, že se to tady jmenuje Dinamo, spíš by se měla jmenovat Vojenská nebo Revoluční nebo tak nějak... Názvy ulic jsou v pravdě ruské – ul. Hrdinů revoluce, ul. Obrany revoluce, Kavalerijská, Pracovní, Vojenská ulička, Osvoboditelů práce... atp.
Naše ulice Hrdinů revoluce je svým tvarem velice atypická:
- a na rozdíl od normálních ulic tady naproti sobě nenajdete sudá a lichá čísla stejné hodnoty, ale například 43 a 76 nebo 55 a 118...
Naše čtvrť leží na břehu městské přehrady a nedaleko od našeho domu se dá dojít přímo k vodě. Tedy dalo by se kdyby tam nebylo bláto (jsem si jistá, že ho tam může být i půl metru). Z kopce nad přehradou je krásný výhled na Severní dvoupatrový most, na Levý břeh a na zamrzlou přehradu, na které rybaří odvážní ruští mužici. Po ledu začínají chodit téměř okamžitě po tom, co přehrada v listopadu zamrzne. Všichni vypadají stejně a mají stejné vybavení – vrták a bedýnku s rybářským náčiním, na které při rybaření sedí . Vrtákem vyvrtají díru do ledu , do díry ponoří špagátek s návnadou (udice jsem u nich nikdy neviděla), sednou na bedýnku a čekají. Je to nádherný pohled. Když jsme jely s Irinou maršrutkou přes Severní most a pozorovaly rybáře, řekly jsme si, že by stálo za to, udělat s nimi rozhovor nebo napsat článek. Přitom jsme přišly na jednu velice zapeklitou otázku: Co bude rybář dělat, když uloví rybu, která je větší než jeho díra v ledu??

Rybáře to pravděpodobně může rozmrzet, ale zaručeně to pobaví celou maršrutku...

1 komentář:

  1. Prohlédala jsem poslední album fotek, já ty tvoje fotky žeru. Barevně skvělé, obsahově taky špička, máš to v oku. Fotky přesně dle mého gusta!

    Zdraví Mačka, která se přes den hřebe už i na 15 stupňích nad nulou...

    OdpovědětVymazat