pátek 7. října 2011

Přišel podzim... (04.10.)


Ze stromů padá žluté listí...

...a tím veškerá poezie končí! Přes den je maximálně 10°C nad nulou, večer +5°C a kolik je v noci vědět nechci. Je zataženo, fouká studený vítr a pokud zrovna neprší tak aspoň mrholí. Všude je bláto, doma máme zimu (vím to, protože moje ruská spolubydlící začala měřit doma teplotu a včera ráno si stěžovala, že je u ní v pokoji jen 16 stupňů). K tomu všemu vám ráno vždycky zvedne náladu když na vás při otevírání pošty vyskakují ranní zprávy s palcovými titulky jako: "V ČR letos podruhé vykvetly stromy" nebo "Teplotní rekord – 29°C nad nulou" atd...

Kromě odchodu léta se místní podzim nese v duchu odjezdu větší části našich dobrovolníků. U 4 dobrovolníků končí projekty a zbylé 2 stejně dlouho neuvidím, protože taky odjíždím.
Příští zprávy budou z Lotyšska a Bulharska.
Docela se teším, až si od Ruska trochu odpočinu. Ne že by se mi tady nelíbilo, ale někdy je toho prostě trochu moc.
Například moje hodiny češtiny – samotné hodiny jsou v pořádku, dokonce mám novou studentku, která bere soukromé hodiny, ale právě kvůli ní jsem musela posuout dobu výuky i místo (út, čt, 18:30 – 21:30). Namísto centra teď učím na Levém břehu, který je hlavně průmyslovou částí města a také nechvalně známý jako bydliště "gopniků" a všelijaké voroněžské chátry. A tak když se večer kolem 10té vracím domů, mám někdy nahnáno. Posledně byla maršrutka nacpaná opilcema a řidič buď také nebyl střízlivý nebo plánoval sebevraždu.

1 komentář:

  1. hele s těmi teplotami to tady taky už není tak růžové, teď je tady "kosa jak z nosa", venku 10° a v baráku 17°... (dneska nám vyměňují radiátory, tak doufám, že už konečně začneme topit!) brrrrrrr...

    OdpovědětVymazat