středa 17. listopadu 2010

Dneska bude veselo... (17.11.2010)


Tento den je nejspíš velice významný. Nejen pro mě, protože je u nás státní svátek, ale zvlášť pro voroněžské fotbalové fanoušky. Dneska se ve Voroněži hraje utkání mezi ruským národním týmem a týmem Belgie.


Město je plně ucpané (normálně jedu do práce 1 hodinu, dneska 1:45), na každé zastávce stojí 3 policajti, v centru je jich na zastávkách 5 a ještě se poflakují ve skupinkách po třech kolem. V celém městě je zakázáno prodávat tvrdý alkohol. No ovšem někteří (včetně mě) se stihli předzásobit (ne že bych se chystala jít na fotbal – pořádáme večírek). V autobuse si ke mě přisedl mužik cca 45let – evidentně toho měl nad míru. Hrozně se omlouval, že z něho táhne (a to teda fest – koňak) a že normálně nepije, ale že se hrozně omlouvá ale že si chce jenom s někým popovídat. Jede na fotbalový stadion a jestli vím proč? Ironicky jsem mu odpověděla, že to teda netuším. On na to, jak to že to nevím, že to ví všichni i ti co fotbal nesledují... po cestě stihl obvolat všechny své kamarády, po telefonu si vsadit 2000 rublů...
No jestli tak budou vypadat všichni fanoušci – potěš koště. A to jich má jenom z Moskvy přijet ještě asi 20 000.
Ze zajímavosti jsem si na netu našla záznamy o utkání z 18.10. kdy se na stadionu ve Voroněži porvali úplně všichni a nejen na stadionu, ale pak i ve městě.

http://fotbal.sport.cz/clanek/177022-video-z-fotbaloveho-hriste-se-stal-boxersky-ring-prali-se-vsichni.html


V tento den jsem poznala, že být učitelem je někdy nebezpečné – měla jsem první hodinu češtiny a třídy jazykové školy se nachází v budově stadionu. Když jsem procházela zástupem policajtů a rozjařených fanoušků, bylo tam tak dusno, že se pomalu dýchat nedalo... A to se hrála jen druhá liga Voroněž – Lipeck (město asi 200km od Voroněže).
No jestli dneska Belgičané vyhrají s vysokým rozdílem, bojím se, že belgický národní tým přijde o život...

Žádné komentáře:

Okomentovat