pondělí 12. prosince 2011

Ruské volby II. (okolo 20.11.2011)


Prezidentské volby v Rusku proběhnou v březnu, ale stejně se už teď ví, že prezidentem bude Putin a ten si pro sebe tohle místo urve na hodně dlouhou dobu (čistě v ruském diktátorském stylu – nic nového). Překvapilo mě, že Rusko je tak pokrokovou zemí, že má přímou volbu prezidenta – i když něco takového zjevně vůbec nepotřebují.
Několik málo poznámek o jiných stranách a osobnostech:

Mezi mladými Rusy docela oblíbený Prochorov – ten sice svůj byznys na začátku 90tých let nezískal úplně čestně, ale budiž mu odpuštěno, teď se chová slušně, není populistou, sám si píše blog, dává peníze na podporu začátečníků v byznysu a je odpůrcem Putina... lidový hrdina č.2... Jenže toho asi brzo zavřou (novinky z 12.12.2011 - oznámil svou kandidaturu na prezidenta - opravdu si o to zavření koleduje)

Žilinovský... přeseda strany LDPR – ani nevím co ta zkratka znamená a vědět nechci – LDPR jsou náckové...

Spravedlivé Rusko – to je panečku strana – náš Paroubek k nim měl jet na školení. Členy jsou odpadlíci Putinovy strany a prohlašují se za opozici, byť jejich volební program je v podstatě stejný.
Nedávno mě na cestě domů u našeho baráku stoply bábušky ze sousedního vchodu. A protože s nimi je nezbytné udržovat dobré vztahy, musela jsem se zastavit. Společně s nimi tam seděla ještě stará paní, která roznášela letáky SR. Jeden leták mi okamžitě vnutili. A leták to nebyl ledajaký – byly to noviny plné receptů do domácnosti a recepty pro chudé lidi. Hlavní téma volebního letáku SR č.6? Slané okurky na různé způsoby! A co Rusové nejradši zakusují ke sklence vodky? A je vám jasné na jaké obecenstvo se strana zaměřuje? Mojí ruské spolubydlící jsem se pak doma zeptala na doplňující informace o této straně. Ten nejhlavnější volební leták SR jsem  prý prošvihla. Stal se téměř legendárním – byl v něm prý recept jak pěstovat v zimě brambory pod postelí...
Bábušky mě okamžitě zavalily otázkami koho budu volit, odpověděla jsem, že nikoho protože nemám ruské občanství. Bábušky se zarazily, a jedna se opatrně zeptala: „Jakto?“ „No protože nejsem z Ruska“ povídám... Bábušky se zase zamyslely a ta jedna říká: „ ...ale vždyť mluvíš rusky...“ Bábuškám to chvíli trvalo, než to přepasírovaly přes mozek, ale paní, která rozdávala letáky byla dobře vytrénovaná... Měla bych se prý podívat do rodokmenu – třeba jsme dřív žili v Rusku nebo máme ruské kořeny nebo bych se mohla vdát – to bych do voleb stihla... V ten moment jsem se omluvila, že nemám moc času a musím zpátky do práce...

Žádné komentáře:

Okomentovat