pátek 20. ledna 2012

Jak se vaří chemická bomba... (19.01.2012)

Jak to tak bývá, člověk si uvědomí spoustu věcí o své kultuře až když je v jiné. A to platí i o kuchyni.

Už dřív jsem psala, že na to abych se naučila vařit knedlíky, jsem musela jet do Ruska. A teď přišli na řadu utopenci. Ne že by zrovna utopenci byli nějaká zásadní a na vaření těžká věc, ale...
Už jednou jsem je tady zkoušela a nebyli nic extra – podle mého názoru za to mohl slabý nálev. Ze začátku mě děsilo množství čili, octa a pepře v jednom receptu na internetu (přikládám níže) ale nakonec se ukázalo, že by to asi chtělo víc.
A vzhledem k tomu, že ty utopence budu potřebovat už za 5 dní, tak jsem se rozhodla nešetřit. Už když jsem začala vařit nálev a okolo mě byla hromada nakrájené cibule a já jsem skrze slzy v očích nic neviděla a navíc se z výparů nálevu začala dusit – rezignovala jsem a otevřela okno (i když je venku – 13°C) a vzala si přes pusu šátek.
Nejhorší moment byl, když jsem nálev nalévala do sklenic – to jsem se i přes šátek rozkašlala. A když jsem s úlevou zaklapnula víčko poslední sklenice, přišla moje spolubydlící ze sousedního pokoje se zarudlýma očima a s otázkou, co že to dělám...

Recept na chemickou bombu

500ml černého piva (podařilo se mi sehnat originál české importní pivo – Klášter), 14 špekáčků, 100ml vody, 50ml octa, 15 kuliček pepře, 10 kuliček nového koření, 7 lístků bobkového listu, 1 lžička čili, 1 lžička soli, 5 lžic horčice (bohužel hořčice jako u nás se tu sehnat nedá a ta ruská se sama o sobě podobá chemické zbrani), 5 cibulí, 2 papriky (ty jsem nahradila několika kousky pálivých zelených papriček)

Špekáčky nařízneme, vymažeme hořčicí a dovnitř vložíme cibuli. Smícháme pivo, vodu, ocet a koření a 5min povaříme a pak dosolíme. Špekáčky a zbytky zeleniny nacpeme do sklenic, zalijeme nálevem, zavřeme (jestli jsme se už v půlce procesu neotrávili výpary) a necháme 5 dní odležet.

Jestli se mi pak neotrávili strávníci vám pak dám vědět. Případně začnu psát historky z ruského vězení :-)

Žádné komentáře:

Okomentovat